EasyIQ IDM

Automatisk brugerhåndtering

EasyIQ IDM 250

EasyIQ IDM er en management-løsning udviklet til uddannelsessektorens behov.

STIL lukker UNI-Sync 18/2-2020 – hvad kommer det til at betyde for jer og jeres løsninger?
Og hvad med STIL’s nye UNI-Login og mulighed for lokal IdP?

Se STILs info om dette her

Ønsker I:

  • at etablere egen IdP, eller køre på en central IdP?
  • at få Office 365, Azure AD og G Suite til fortsat at fungere og hænger sammen?
  • en password synkronisering løsning?
  • et website til nulstilling og udskrivning af tildelte password?

Grundlæggende kan EasyIQ IDM oprette, vedligeholde og nedlægge elevernes kontoer med tilhørende rettigheder, hjemmedrev, password-synk, evt. terminalprofiler og e-mail – helt automatisk.
Derudover indeholder EasyIQ IDM en række værktøjer og servicer, som gør hverdagen nemmere for lærerne samt det tekniske og administrative personale.

Vi tilbyder en cental password og EasyIQ IdP løsning som en del af jeres EasyIQ IDM og understøtter samtidigt at I selv etablerer en IdP løsning. Vi tilbyder også en EasyIQ IdP løsning til installation i jeres infrastruktur. Vil I høre mere om det, så kontakt Michael Thomsen – mth@easyiq.dk – Mobil: 2895 8397 eller Frank Nygaard – fny@easyiq.dk – Mobil: 2895 8387

Har I styr på skolernes Active Directory (AD) i forhold til persondataforordningen der trådte i kraft d. 25/5 2018?
Lever I op til STIL’s anvendelses Politik for UNI-Login? Se mere her

Vi kan hjælpe – med EasyIQ IDM får I:

  • Brugerne, som omfatter ansatte, lærere, pædagogisk personale
    og elever, oprettes og vedligeholdes på skolens/kommunens Active Directory (AD)
  • Nem og enkel installation af EasyIQ IDM i jeres infrastruktur
    – Inkl. oprydning og overtagelse af brugerne i jeres AD i dag.
  • Sammenhængs muligheder mellem AD og Skyløsningerne – G Suite og Office 365
  • Styr på navngivning af bruger- og distributionsgrupper samt automatisk håndtering af årsrulning mm.
  • Brugerne afmeldes i Active Directory (AD) dagen efter de stopper
  • Brugerne slettes i AD 60 dage efter de er stoppet, inkl. hjemmedrev hvis dette benyttes
  • Brugerne slettes i databasen 90 dage efter de er stoppet
  • Brugere kan fremsøges og slettes i webgrænseflade
    – (F.eks. i forbindelse med en indsigtsbegæring samt i forbindelse med retten til at blive glemt.)
  • EasyIQ IDM gemmer mindst mulig information omkring brugerne
    – (Jf. artikel 25 – Privacy by default & Privacy by design.)
  • Adgang til EasyIQ Password, som erstatter UNISync
  • EasyIQ IDM gør jeres skoleAD klar til Aula
  • Løsningen leveres med Support SLA, løbende opdateringer og inkl. databehandleraftale

Forudsætninger for installation:

  • Et velfungerende AD 2008R2 eller nyere
  • 1-2 Server roller, vi kan installere på (SQL/IIS/Basis) (Windows 2008R2 eller nyere)
  • Microsoft SQL Server 2012R2 eller nyere – kan også køre SQL Express
  • Nødvendige Microsoft Licens
  • Ws17 mellem datatræk og evt. UNISync aftale med STIL så længe denne service kører.
  • Remote adgang til installation og support

Administrative systemer
Flere end 600 danske uddannelsesinstitutioner bruger allerede EasyIQ, og for at kunne imødekomme så mange forskellige uddannelsesinstitutioner som muligt, kan EasyIQ hente data fra stort set alle systemer, fx Uni-Login, Tabulex, SIS, Easy-A, KMD Elev samt Ludus og Lectio.
EasyIQ IDM er ikke et proprietært system og samarbejder gerne med alle institutionens andre database systemer/leverandører.
Kontakt os, hvis dit administrative system ikke figurerer på listen.

Vil du vide mere om EasyIQ IDM?
For yderligere information eller en uforpligtende snak om EasyIQ IDM, kontakt venligst os på salg@easyiq.dk eller på 70 30 18 88

Udvalgte referencer
Rødovre Kommune, Hvidovre Kommune, Aarhus Kommune, Skive Kommune, Vordingborg Kommune samt 30 andre kommuner. Vi finder gerne referencer frem.