UNISync stop og det nye UNI-Login

Hvad betyder det at UNISync stopper og at der kommer et nyt UNI-Login?unilogin

Der kommer til at ske ændringer d. 18/2 2020 ift. UNI-Login som vi kender det idag – og ligeledes vil selve synkroniseringen af password også blive ændret, da UNISync stopper og lukker. Der er naturligvis forskel på om I har et lokalt AD stående som fx giver brugerne adgang til login på enheder, print, wifi o.l. eller om I kører på en cloudtjeneste.

Vi har prøvet at liste lidt forskellige løsninger op herunder samt beskrive hvordan det nye UNI-Login kommer til at fungerer i praksis.

Har I et Skole AD (Active Directory) idag?

  • Hvis I ønsker at dette fortsat skal fungerer og være synrkoniseret med brugerene og deres passwords, så kontakt os til en snak herom
  • Det kan også være en mulighed at kigge på om Skole AD’et skal leve videre eller afskaffes?
  • Skal det kører videre så kræver det nogle aktive valg inden d. 18/2 2020

Hvis I ikke har et Skole AD og benytter EasyIQ Office365 og/eller Gsuite så kan disse løsninger fortsættes både med og uden EasyIQs centrale IdP, som vi stiller til rådighed. Dette afhænger af hvordan de bruges – kontakt os til snakken herom.

UNI-Radius kræver I kobles på vores centrale IdP, hvis den skal fortsætte med at virke som hidtil. 

  • EasyIQ IdP koster 2.000,- at komme på den for en enkelt institution og 5.000 for flere institutioner.
    Det betyder at I efter den 18/2-2020 skal logge på i UniLogin dialogen med {UniLogin}@{jeres mail domæne}
    Og at I skal benytte EasyIQ Password til nulstilling af password i stedet for brugeradministrationen. (ba.emu.dk)

Med ”EasyIQ IdP – Centralt” står vi for drift og samtidigt påtager os ansvaret juridisk omkring revisorerklæring og NSIS-kravene i forhold til ansatte, sikkerhed, beskrivelser med mere.

EasyIQ IdP – Centralt er indeholdt og hænger sammen med en eller flere af disse EasyIQ løsninger:

  • EasyIQ IDM
  • EasyIQ Office365
  • EasyIQ GSuite

Bestil os til at oprette jer på vores IdP når STIL er klar til dette ved at sende en mail til [email protected] med emnet: EasyIQ IDM og indholdet: “Vi vil gerne oprettes på jeres Centrale IdP.”

Så tager vi fat i jer når STIL er klar.

Priser er ekskl. moms.

FAQ:

  1. Virker vores EasyIQ Office365, GSuite og/eller UniRadius fortsat efter d. 18/2?

Svar: Ja hvis du/I benytter vores centrale IdP, så vil det fortsat virke og hænge sammen med 1 brugernavn og password til alt

Kontakt os og lad os sammen tage snakken omkring det nye UNI-Login, UNISync lukning og jeres lokale tjenester samt central IdP.

Sådan kommer det nye UNI-Login til at se ud:

NytUNI-Login