Teams nyhed i EasyIQ Office365

Teams nyhed i EasyIQ Office365

Vi leverer i løbet 2-3 uger automatisk oprettelse af Teams.
Microsoft Teams blev lanceret som en del af jeres EasyIQ Office365 i foråret 2017, hvor det blev tilgængeligt for alle brugere.

Alle kunder, der har klassesidemodulet har automatisk også fået Alle-Ansatte-gruppe på skolerne. Disse udvider vi nu yderligere på baggrund af jeres input. Derfor opretter vi automatisk Vidensdelingsteams til indskoling, mellemtrinnet og udskoling samt Alle-ansatte på hver skole. Disse opstår også som grupper, men ideen er, at alle funktionerne tilgås i Teams. Alle ansatte pr. skole får adgang til disse 4 teams:

  • Alle-Ansatte-{Skolenavn}
  • Indskoling-{Skolenavn}
  • Mellemtrin-{Skolenavn}
  • Udskoling-{Skolenavn}

Det vil sige, at I får nogle områdespecifikke teams, hvori I kan samarbejde i de enkelte fag omkring kommunikation, dokumentdeling, planlægning, vidensdeling og meget mere. Vi opretter dem som standard team, som I så kan være med til at tilpasse til jeres dagligdag og samarbejde med kollegaerne. I vidensdelings opretter vi automatisk en Dansk og Matematik kanal, de enkelte lærere så følge dem for at modtage opdateringer i disse kanaler. I kan udvide med flere kanaler til de andre fag.
Disse videndelings Teams kan for eksempel bruges til at placere data fra SkoleIntra og fremadrettet arbejde med vidensdeling i Teams.

Vi har også fået muligheden for at oprette klasser, som Teams – hvilket vi også vil sætte i gang. Det vil sige, at eleverne pr. automatik er tilmeldt et klasseteam, hvori der kan arbejdes med kommunikation, dokumentdeling, klassenotesbog, opgaver og meget mere. Dette leverer vi i løbet af Januar 2018, til dem der har klassesider modulet.

Ønsker I at få mere, at vide omkring teams, så giv os et kald. Du kan også læse mere her og/eller se videoen herunder:

Teams