Et nyt tiltag skal bl.a. hjælpe nye brugere med tilknytning til flere skoler på tværs af kommunegrænser og privat- og friskoler.
Når en bruger skifter skole/organisation, vil brugeren få tildelt et nyt brugernavn på den nye skole.
Det betyder at en ny ansat, som har arbejdsplads på flere skoler, vil kunne benytte forskellige løsninger vha. forskellige brugernavne uden at skulle skifte primærtilknytning.
En ny bruger kan altså være aktiv på flere skoler ad gangen med forskellige brugernavne.
Det betyder også, at f.eks.elever, som flytter fra en kommune til en anden, straks kan tage pc’er og digitale løsninger i brug på sin nye skole med det nye brugernavn, uden at skulle ændre primærskole.
For at danne et overblik over nye brugere i organisationen, er det muligt at se en liste over henholdsvis nye ansatte og nye elever på hvert enkelt skole/dagtilbud.
Nedenstående vejledninger viser hvordan man får et overblik som leder/kommunal administrator, hvordan man finder et nyt brugernavn og en kode til elever i grundskolen, og hvordan elever uden for grundskolen og ansatte hjælper sig selv til at finde brugernavn og kode.
Se liste med nye brugere – leder – for skoleledere og kommunale systemejere
Nyt brugernavn ved skoleskifte – for IT vejledere/lærer – hjælp til nye elever
Find dit brugernavn og sæt en kode – for ansatte og for elever uden for grundskolen