EasyIQ Lokal IdP – Skoler & Dagtilbud

Brugerbetingelser

Som ansat it-bruger i organisationen har du tilknyttet et eller flere loginmidler til din it-konto.

Loginmidler er for eksempel adgangskode, Authenticator APP, kodeviser, en privat mobiltelefon hvis denne benyttes, eller en arbejdsenhed (Mobil/PC/Mac/iPad/tablet).

  1. Du må alene anvende dine loginmidler i overensstemmelse med EasyIQ’s sikkerhedsvejledning, som du finder her: https://easyiq.dk/idp-sikkerhedsvejledning
  2. Du skal være særlig opmærksom på at dine loginmidler er strengt personlige
    • Du må ikke overdrage dine loginmidler til andre
  3. Du skal tage rimelige forholdsregler for at beskytte dine loginmidler – jf. sikkerhedsvejledningen  med særlig fokus på punkt 2 og 3 i vejledningen. 
  4. Du skal omgående skifte kode, spærre din bruger eller anmode om spærring af dine loginmidler i tilfælde af misbrug eller mistanke om misbrug af dine loginmidler
    • Du kan selv foretage skift eller spærring – se vejledning
    • Eller rette henvendelse til organisationens IT-afdeling
  5. Det forudsættes at du ved ansættelse i din organisation har oplyst fyldestgørende og korrekt informationer
  6. Du skal informere din arbejdsgiver ved ændring i navn og/eller cpr-nummer
  7. Du skal til enhver tid følge EasyIQ’s sikkerhedsvejledning for IT-brugere – se punkt 1

Privatlivspolitik

Produktet der anvendes til administration af din UniID hedder EasyIQ.
EasyIQ behandler persondata, og er derfor underlagt privatlivspolitik, hvis hovedpunkter kan ses herunder.
Den fulde udgave ses her: https://easyiq.dk/broker-servicebeskrivelse/

Omfang af data der behandles

Der behandles følgende data:

  • Almindelige persondata
  • Transaktionsdata

Anvendelse af data

Data indsamles alene for at understøtte funktionaliteten i EasyIQ. Der registreres ingen unødige oplysninger, og data anvendes alene til at understøtte den forretningsmæssige anvendelse af EasyIQ-applikationen.

Sletning af data

IdP logdata slettes efter 5 år. 

Videregivelse af data

Der videregives ikke data til 3.part, medmindre dette er krævet af lovgivningen.

Dine rettigheder

Du har følgende rettigheder mht. de data der er registreret om dig

  • Få oplyst hvilke data vi har registreret
  • Få rettet evt. unøjagtige data
  • Få slettet data
  • Gøre indsigelse mod vores behandling af data

Kontakt

Har du spørgsmål til måden dine personoplysninger behandles på, opfordrer vi dig til at kontakte organisationens databeskyttelsesrådgiver for at høre mere.
Du kan også kontakte EasyIQ på [email protected]

Klage

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på.
Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.