Driftsstatus

Her kan du se aktuelle driftsmeddelelser vedrørende EasyIQ.

Hvis du har spørgsmål til driften af din EasyIQ-løsning, så kontakt os på 70 30 18 88 eller på support@easyiq.dk.

——————————————————————————-

 

OBS – OBS: STIL har meldt ud, at de lukker for en lang række services og herunder også UNI-Login i tilfælde af konflikt d. 8/5-2018. Se mere her: stil.dk/ok-18

Det er fortsat muligt at logge på jeres løsning.
Det forudsætter dog, at alle brugere har skiftet password efter 1/2-2018 eller pt. benytter det oprindelig tildelte password. Hvis ikke dette er tilfældet skal du skifte dit Uni-Login password senest inden 5/5-2018, for at kunne logge på EasyIQ løsningen under konflikt. Herunder listes de forskellige produkter med flere detaljer.

EasyIQ Office365 og EasyIQ SkolePortal
Der etableres en alternativ login side, hvor man skal indtaste UNI-Login og det aktive UNI-Login password. De nuværende links på easyiq.dk og vores login-links vil fortsat virke. F.eks. http://Intranet.easyiqcloud.dk

Div. mail klienter, apps, Office og Windows klienter vil fortsat kunne logge på.
EasyIQ SkolePortal kunder med Elevplan kan også fortsat logge på med NemID.
Forældre vil “kun” kunne logge på med NemID.

EasyIQ GSuite
Vi kan slå Uni-Login fra på jeres Google Løsning, således at der kan logge på direkte i Google G-Suite med {UNI-Login}@{Skolens mail domæne} f.eks. fran0001@engskolen.dk og det aktive UNI-Login password. Systemejer eller skolelederen skal sende en mail til support@easyiq.dk om at vi skal slå over på Google login. Dette kan foretages nu eller d. 4/4, hvis konflikten opstår, dog skal i forvente leveringstid. Vi foretager ændringen i den rækkefølge bestillingerne kommer ind.
Hvis/Når Uni-Login er slået fra på jeres løsning så kan i logge på via “G Suite” knappen på vores website eller via: https://drive.google.com/ eller https://mail.google.com/

EasyIQ UniRadius

Virker fortsat med det brugernavn og passwords, som er registeret inden STIL lukker deres services.

EasyIQ IDM løsninger der installeret ved kunderne
Hvis der forsat d. 3/4 er mulighed for konflikt, logger vi på og disable UniLogin import og SQL Main, det kræver at vi kan komme på jeres løsning d. 3/4 hele dagen.
Hvis vi ikke kan komme på, skiven en mail til vores primære kontakter og så skal i selv stoppe “EasyIQ Basis” Windows servicen d. 3/4.
Brugerne kan forsat logge på jeres AD og de service i har kørende der. De bruger der normal kan logge på EasyIQ IDM Webben kan forsat til gå denne site.

EasyIQ ConnectAnywhere & EasyIQ APP (IOS)
Virker fortsat med det brugernavn og passwords, som er registeret inden STIL lukker deres services.
Uni-Login SSO til  Uni-Login websites vi ikke virke.

Generelt
Det er vigtig i informere brugerne om behovet for Uni-Login password skift inden d. 2/4-2018, se punkt 4 på denne vejledning: http://easyiq.dk/365-kom-godt-i-gang/.
Yderligere informere om jeres skoles mail domæne som brugerne skal benytte til login. Siden her opdateres løbende med nye informationer.

——————————————————————————–

 

EasyIQ SkolePortal OK
EasyIQ ConnectAnywhere  OK
EasyIQ Office365 OK
EasyIQ GoogleApps OK

 

 

 

 

 

 

 

 

I forhold til logge på Office 365 og  Google Apps med Uni•Login anbefales at følge Uni-C driftsinfo her:

http://driftsinfo.uni-c.dk/

Her og det også muligt at tilmelde så man får mail på driftsinfo